Contacteer ons

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Heb je vragen over onze prijzen, abonnementen, sportkampen, …? Misschien krijg je hier een antwoord op je vraag.

Algemeen

Wat is er allemaal te doen in De Schreef?

Bij De Schreef draait het allemaal om sport en ontspanning in een losse sfeer! Je kunt je amuseren in onze fitness, je leeft je uit tijdens een van onze groepslessen. Je doet dat alles volgens je eigen goesting en schema of met een schema op maat dat deel uitmaakt van het opstartpakket als je een nieuw abonnement aanvraagt. Of je steekt nog een extra tandje bij door te kiezen voor begeleiding van een personal trainer.
Daarnaast organiseren we sportkampen, kun je de sfeer opsnuiven in onze ACHT8BAR, kun je feestjes laten doorgaan bij ons … We zijn veel meer dan enkel een sportcentrum!

Wie is die toffe bende van De Schreef nu eigenlijk?

Daarover lees je meer op Over De Schreef.

Wat is ACHT8BAR?

ACHT8BAR is de plek waar je voor en/of na het sporten meer dan welkom bent. Wij zorgen voor de sfeer, een drankje en eventueel een hapje! Regelmatig is er ook iets te doen in onze ACHT8BAR!

Kan ik een feestje organiseren?

Ja! Een verjaardagsfeest voor kinderen of volwassenen, een communiefeest, een bedrijfsevent … er is veel mogelijk. Stuur je aanvraag en we contacteren je snel met een antwoord op je vragen en/of een offerte op maat.

Hoe kan ik me ontspannen in De Schreef?

Ehm ja, hoe niet?! Sport is sowieso ook altijd een beetje ontspanning, niet? Je bent ook welkom in onze ACHT8BAR en sauna, of wat dacht je van een ontspannende yogasessie na je cardio- of krachttraining?

Moet ik reserveren voor de sauna?

Nee, maar vraag aan de balie wel zo’n halfuurtje op voorhand om de sauna aan te zetten, zodat hij goed op temperatuur is als je erin wilt duiken.

Moet ik betalen voor de sauna?

Nee, gebruik van de sauna zit inbegrepen in je abonnement. Heb je geen abonnement maar wel een beurtenkaart, dan wordt er gewoon een beurt aangerekend voor je saunabezoekje.

Hoe kan ik jullie contacteren?

Bellen is heel gemakkelijk maar het liefst zien we je meteen face to face. Via Facebook kun je onze pagina ook een berichtje sturen. Een mailtje naar info@deschreef.be kan ook, maar dan kan het gebeuren dat je misschien even moet wachten op een antwoord.

Wat zijn de openingsuren?

Die vind je op onze website helemaal onderaan, in de footer zoals ze die plek ook wel noemen. Speciale openingsuren communiceren we ook altijd via onze nieuwsbrief en op onze socialmediakanalen. Schrijf je dus in op onze nieuwsbrief (ook via de befaamde footer) en/of volg ons op Facebook en Instagram om op de hoogte te blijven.

Waar kan ik parkeren?

Je fiets parkeer je gewoon links of rechts van de voordeur. Kom je met de wagen, dan beschikken we over een privéparking. ’s Avonds kan het soms heel druk zijn, en dan kun je parkeren op Parking Keizershallen, op 550 meter wandelafstand.

Hoe schrijf ik mij in voor de nieuwsbrief?

Scrol even naar omlaag en je ziet een balkje waar je je e-mailadres kunt toevoegen. Daarna nog even bevestigen dat je écht de nieuwsbrief wilt ontvangen en ’t is in de sjakosj!

Abonnementen

Hoe word ik lid bij De Schreef?

Contacteer ons of spring eens binnen in de Sint Jozefstraat 20 in Aalst en we fixen dat direct! Lees hier meer over waarom lid worden. Je kunt ook aan de balie of online een weekpas aanvragen, waarmee je het volledige aanbod kunt testen voor een week, voor maar 10 euro.

Welke abonnementen zijn er?

We bieden verschillende soorten abonnementen aan. Je vindt alle info en prijzen hier.

Hoeveel kost een abonnement?

We bieden verschillende soorten abonnementen aan. Je vindt alle info en prijzen hier.

Kan ik een abonnement aan studententarief kopen?

Ja! We bieden verschillende soorten abonnementen voor studenten tot 23 jaar aan. Ook beurtenkaarten schaf je als student goedkoper aan. Badminton en squash doe je ook aan een voordeliger tarief als student. Je vindt alle info en prijzen hier.

Waarom zou ik voor een abonnement bij De Schreef kiezen?

Een abonnement is als een engagement met jezelf. Je beslist op dat moment dat je voor jezelf kiest, om gelijk welke reden. Kies je voor een abonnement bij De Schreef (check de verschillende opties), dan is dit allemaal inbegrepen:

  • Fitheidstests inbegrepen
  • Sportadvies op maat
  • Blessurepreventie
  • Toegang tot sauna op aanvraag
  • Pauzeer je abo bij afwezigheid van 2 weken
  • Alle abo’s zijn kosteloos maandelijks opzegbaar

En natuurlijk ben je dan lid van de tofste sportfamilie van Aalst.

Bij opstart van een nieuw abonnement rekenen we ook een eenmalige kost voor een opstartpakket. Inbegrepen: tests en begeleiding van bij de start, een schema op maat, gebruik van onze app en abo-service waarbij transparantie en flexibiliteit centraal staan.
Nog redenen nodig om lid te worden? Kunnen we je overtuigen met deze weetjes en info?

Hoe bevries ik mijn abonnement?

Stuur een mailtje naar info@deschreef.be.

Kan ik mijn abonnement eenvoudig opzeggen?

Ja hoor! Dat is zelfs kosteloos. Stuur gewoon een mailtje naar info@deschreef.be.

Kan ik vandaag opstarten?

Ja natuurlijk! Je kunt er direct in vliegen en dan regelen we achteraf wel jouw abonnement, dat dan pro rato bepaald zal worden. Wat we ook dan liefst asap inplannen, is een afspraak voor een conditietest en schema op maat.
Wil je geen abonnement, maar eerst eens testen? Dat kan met een weekpas. Je kunt aan de balie of online een weekpas aanvragen, waarmee je het volledige aanbod kunt testen voor een week, voor maar 10 euro.

Hoe betaal ik voor mijn abonnement?

Je betaalt meestal via domiciliëring, maar uitzonderingen zijn mogelijk. Maak een afspraak en we bespreken de opties.

Moet ik mijn abonnement altijd op zak hebben?

Dat is wel het handigste, maar niet per se noodzakelijk. Heb je onze clubapp op je smartphone geïnstalleerd, dan heb je je abonnement sowieso op zak.

Ik ben mijn abonnement kwijt, wat nu?

Eerst en vooral: panikeer niet! Ten tweede: stuur een mailtje naar info@deschreef.be. Komt goed.

Waar kan ik terugvinden tot wanneer mijn abonnement geldig is?

Via de clubapp vind je details over je abonnement of via je profiel op deschreef.clubplanner.be.

Kan ik fitnessen of deelnemen aan de groepslessen zonder abonnement?

Ja, je kunt ook gewoon deelnemen of fitnessen met een beurtenkaart. We bieden losse beurten en 10- en 20-beurtenkaarten aan. Check de prijzen.

Kan ik het aanbod eens uittesten?

Oh ja! Je kunt aan de balie of online een weekpas aanvragen, waarmee je het volledige aanbod kunt testen voor een week, voor maar 10 euro.

Reserveren en zo

Hoe kan ik reserveren voor de groepslessen/fitness/terreinen?

Voor de fitness hoef je niet te reserveren. Een badminton- of squashterrein en groepslessen boek je in enkele klikken via de clubapp of via deschreef.clubplanner.be. Of je doet het aan de balie!

Hoe kan ik een afspraak annuleren?

Je belt ons best even op 053 77 49 69.

Ik heb gereserveerd voor een les, maar kan niet komen. Wat nu?

Via de clubapp of via deschreef.clubplanner.be kun je je reservatie eenvoudig annuleren. Ga naar “Mijn reservaties” en klik op annuleren.

Waar vind ik de clubapp?

Moet ik reserveren voor groepslessen?

Best wel. Dat kan in enkele klikken via de clubapp of via deschreef.clubplanner.be. Of je doet het aan de balie!

Moet ik reserveren voor de fitness?

Nee, behalve als je een afspraak wil voor een conditietest, om je schema te bespreken fitness of de eGym-toestellen wil leren kennen.

Moet ik me ergens aanmelden?

Ja, aan de balie graag!

Fitness en groepslessen

Welke groepslessen zijn er?

Een overzicht van de actuele groepslessen vind je in ons weekschema. Meer lezen over de verschillende activiteiten/groepslessen die we aanbieden doe je hier.

Wanneer gaan de groepslessen door?

Check ons weekschema!

Kan ik een proefles volgen voor een groepsles vooraleer ik mij inschrijf?

Je kunt met een weekpas zelfs het volledige aanbod voor 1 week lang uittesten, voor maar 10 euro. Je kunt aan de balie of online een weekpas aanvragen.

Wat is het verschil tussen een fitnessabonnement en personal training?

Met een fitnessabonnement met opstartkost krijg je sowieso al een schema op maat, maar bij personal training gaan we nog enkele stapjes verder. Kom eens langs en we beantwoorden al je vragen.

Is er begeleiding in de fitness?

Ja, dat kan zeker! Als je abonnement of een beurtenkaart inclusief opstartkost aanvraagt, is er sowieso begeleiding inbegrepen. Wil je nog een stapje verder gaan? Dan kun je kiezen voor personal training.

Welke toestellen zijn er aanwezig in de fitness?

Je kunt bij ons trainen op klassieke krachttoestellen en professionele cardiotoestellen zoals loopbanden, fietsen en crosstrainers, maar je kunt ook gebruikmaken van de hypermoderne eGym-toestellen!

Mag ik mijn eigen drank mee binnen nemen in de fitness?

Ja!

Kan ik me omkleden?

Jazeker, er zijn kleedkamers voor vrouwen en voor mannen.

Waar zijn de kleedkamers?

Op de eerste verdieping. Als je binnenkomt in de bar, neem je de trap links naar boven. Boven ga je naar rechts voor de kleedkamers voor de vrouwen, naar links voor die voor de mannen.

Kan ik mijn spullen ergens opbergen?

Ja, er zijn lockers of je laat je spullen in de kleedkamer (op eigen risico).

Kan ik mij nadien douchen?

Ja, in beide kleedkamers zijn er douches.

Is er een drankautomaat met sportdrankjes in het gebouw?

Ja, aan de balie van de fitness, en in de bar kun je ook altijd sportdrankjes kopen.

En de kinderen?

Kunnen mijn kinderen iets doen in De Schreef?

Zeker! Kinderen kunnen bij ons fitnessen, we bieden sportkampen aan, ze kunnen hun verjaardagsfeestje bij ons laten doorgaan… We bieden ook jeugdsquash aan en zelfs tijdens de middagpauze kunnen ze darten en biljarten!

Wat houdt een sportkamp in?

Gaan de sportkampen in 2022 door?

Ja, tenzij de overheid anders zou beslissen, maar dan hoor je dat ongetwijfeld. Inschrijven doe je hier.

Tot wanneer kan ik mijn kind inschrijven voor een sportkamp?

Tot het volzet is 😉

Kunnen mijn kinderen deelnemen aan groepslessen?

Absoluut!

Waar vind ik info over de jeugdsquash?

Stuur ons een berichtje of kom gewoon eens langs.